Sezon na szpinak jest niestety krótki, a ten mrożony  nie zawsze jest tak smaczny i tak apetyczny jak świeży. Dlaczego gdy tylko się pojawia w sklepach od razu wymyślamy z mamą rozmaite sposoby na dodanie go do naszego menu. Od jakiegoś czasu nie jest tylko częścią obiadu, ale również samodzielną przekąską idealną na podwieczorek lub szybką kolację na ciepło w deszczowy dzień.

Wystarczą tylko trzy składniki aby wyczarować wspaniałe danie w kilka minut.

Składniki:

  • Szpinak
  • 3-5 ząbków czosnku
  • 2-3 plasterki szynki Parmeńskiej
    + łyżka masła i sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:

  1. Świeży szpinak myjemy, mrożony wyciągamy i odkładamy w ciepłe miejsce, aż do rozmrożenia. Jeśli dysponujemy właśnie takim produktem to warto wyciągnąć go kilka godzin wcześniej. 
  2. Czosnek kroimy lub przeciskamy przez praskę; podsmażamy. Uwaga! Czosnek nie może nabrać brązowego koloru. Inaczej będzie gorzki.
  3. Wcześniej przygotowany szpinak dodajemy do smażonego czosnku i podgrzewamy całość często mieszając. zajmie to od 5 do 10 minut ( w zależności od wielkości porcji).
  4. Doprawiamy do smaku, przekładamy na talerz.
  5. Na wierzch kładziemy zwiniętą w rurki lub złożoną w wachlarze szynkę.

Warto przekonać się do szpinaku, ponieważ ma właściwości zdrowotne – m.in. wspomaga zwiększanie masy mięśniowej, reguluje odkładanie się tłuszczu w organizmie i zmniejsza ryzyko chorób. Dodatkowo zawiera duże ilości żelaza, którego zażywanie jest wskazane np. przy anemii. A to i tak nie wszystkie jego zalety. Nie można zapominać o szeregu witamin oraz o antyoksydantach. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *