Blogerka promująca zdrowie, a o pizzy pisze. Coś się kupy nie trzyma! Człowiek nie święty – grzeszyć czasem musi. I szczerze mówiąc wolę tak. Dzięki domowej pizzy mogę użyć składników wysokiej jakości oraz regulować ilość kalorii. Do tego spora porcja sałatki i już mamy o wiele zdrowszą wersję fast foodowego klasyka. 

Przepis oraz wskazówki jak przygotować pizzę znajdziecie w artykule Pizza inna niż wszystkieJedną z jej wielu zalet jest nie tylko szybkie wykonanie i chrupiące, cienkie ciasto, ale przede wszystkim możliwość samodzielnego dobrania składników. Dzięki temu możemy regulować kaloryczność oraz użyć produktów najwyższej jakości. 

Tym razem się zdecydowaliśmy na wariację na temat pizzy Hawajskiej :) 

Potrzebne składniki :

na wierzch pizzy:

  1. 4-6 plasterków salami
  2. ok 10 zielonych oliwek
  3. ok pół puszki krojonego ananasa
  4. garść startego, żółtego sera
  5. opcjonalnie 4-5 ząbków marynowanego czosnku ( radzę pokroić go w drobną kostkę ;) 

Przygotowanie:

  1. Nastawiamy piec na maksymalną temperaturę. 
  2. Na ciasto -> tu przepis nakładamy sos pomidorowy lub koncentrat pomidorowy
  3. Następnie kładziemy przygotowane składniki. 
  4. Pizzę pieczemy ok 8-10 minut. 

Moja ocena:

I gotowe. Prosty, szybki przepis. Tym bardziej, że pracę możemy sobie bardzo mocno ułatwić. Warto na czarną chwilę zamrozić parę gotowych blatów. Gdy będą potrzebne to bardzo szybko się rozmrożą. Podobnie można zrobić z sosem pomidorowym. Została jedna porcja? Nie wyrzucaj. Zamiast tego włóż do małego woreczka, rozłóż na płasko (dzięki temu szybciej się rozmrozi oraz łatwiej znajdziemy dla niego miejsce) i włóż do zamrażalnika. W razie potrzeby możesz połączyć dwa lub trzy sosy. Jeśli to klasyczny pomidorowy to smaki się nie pogryzą. Sos pomidorowy możesz również z powodzeniem wekować w małych słoiczkach. 

Chcesz jeszcze jedną sztuczkę? Tę akurat podpatrzyłam u Jamiego Olivera. Nie wyrzucaj sera. Zetrzyj go i zamroź. Im więcej rodzajów sera znajdzie się w Twojej magicznej mieszance, tym lepiej. A teraz wyobraź sobie pizzę posypaną takim miksem smaków. Mmm… Po prostu bajka. 

Czy ja Cię naprawdę jeszcze muszę namawiać do domowego gotowania? Nawet pizza przy minimum wysiłku staje się prostym i szybkim daniem. Tylko nie zapomnij o jedzeniu jej ze sporą porcją sałatki. Wystarczy porwana na kawałki sałata oraz jakiś prosty dresing typu oliwa z cytryną, klasyczny vinegrette lub vinegrette na sposób francuski. Dzięki tej drobnej sztuczce szybciej się najesz oraz dostarczysz potrzebnego Ci błonnika oraz witaminy i mikro oraz makro elementy.

Poza tym pamiętaj – pizza może nie jest zdrowa, ale taka domowa to na pewno lepsza opcja. Masz gwarancję, że używasz dobrego sera, a nie produktu seropodobnego. Możesz też dołożyć więcej warzyw, a mniej sera. Mało? Zrób domowy sos! Zrezygnuj z majonezu na rzecz jogurtu. Zdrowo i o wiele mniej kalorii. 

_______________________________________________________________________________________________

Tekst Ci się podobał? Napisz komentarz i zostaw like! :)

2 thoughts on “Wariacje na temat pizzy Hawajskiej

  1. Sam nie przygotuję, ale jak zamawiam, to właśnie moja ulubiona hawajska (oraz pepperoni) – ważne, żeby u dobrego kucharza :)

    • Anatomia Życia pisze:

      Coś w tym jest :) Niestety większość to tania pizza robiona po kosztach. Nauczona doświadczeniem wolę domową. Fajnym patentem na udany wieczór ze znajomymi jest przygotowanie kilku blatów, przygotowanie dodatków i każdy robi sobie taką pizze, jak lubi :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *